A+ A A-

amgen - 2013

  • Opublikowano
About WCIES
IBSE

Partnerzy projektu

Realizatorzy projektu

Program szkolenia

Zasady rekrutacji

Ewaluacja szkolenia

Projekt w mediach

Projekt w 2012 r.

Projekt międzynarodowy - IBSE

Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń rozpoczyna II edycję międzynarodowego projektu IBSE for Life Science Teacher Training, przygotowanego przez Amgen Foundation i European Schoolnet.

Głównym celem projektu jest rozpropagowanie wiedzy o metodzie IBSE czyli Inquiry Based Science Education (nauczanie przez badanie w przedmiotach przyrodniczych).

Cele szkolenia:

  1. Pogłębienie wiedzy na temat innowacyjnych metod nauczania przedmiotów przyrodniczych w tym IBSE, zarówno w kontekście teoretycznym (wiadomości) jak i praktycznym (umiejętności).
  2. Integracja metody IBSE z celami kształcenia i treściami nauczania nowej podstawy programowej biologii i chemii w zakresie podstawowym lub rozszerzonym oraz przyrody (przedmiotu uzupełniającego).
  3. Implementacja wiedzy o IBSE i innych innowacyjnych metodach nauczania do praktyki szkolnej.

Beneficjentami projektu w Warszawie będą nauczycieli biologii,  chemii i przyrody szkół ponadpodstawowych m.st. Warszawy

W projekcie Amgen Foundation-European Schoolnet uczestniczą placówki edukacyjne z czterech miast Europy

Warszawy, Dublina, Monachium i Paryża.

 

Polecana literatura

  • Raport Nuffield Foundation „Science education in Europe: critical reflections ”http://89.28.209.149/fileLibrary/pdf/Sci_Ed_in_Europe_Report_Final.pdf
  • Raport Komisji Europejskiej „Europe needs more scientists” http://ec.europa.eu/research/conferences/2004/sciprof/pdf/final_en.pdf
  • Doing Good Science In Middle School, O. Jorgenson, J. Cleveland, R. Vanosdall, NSTA ress, Źródło bezpośrednie: Blaine 2001,
  • Science is elementary, CESI Science M. Rocard, Science Education NOW: A renewed pedagogy for the future of Europe. KE, 2007;
  • A. Hofsein, V.N. Lunetta, The Laboratory in Science Education: Foundations for the Twenty-First Century, Wiley Periodicals, Inc., 2003;

Miejska Polityka Spoleczna